May 23, 2024

8 onmisbare pagina’s die je moet hebben op je website.

Ben je net gestart met je eigen bedrijf als fotograaf, blogger, interieurstylist of coach? Of ben je al een doorgewinterde freelancer? Dan weet je vast hoe belangrijk een website is. Maar wat zet je er eigenlijk allemaal op? Naast een tof design is de content minstens zo belangrijk. Met de juiste content trek je bezoekers en verander je ze in loyale klanten.

Creëer een website die jouw unieke flair uitstraalt!

Om je website meteen een kickstart te geven, hebben we een lijst samengesteld met de 8 belangrijkste pagina’s die je als ondernemer op je website zou moeten hebben. We geven je ook meteen waardevolle tips over wat je op elke pagina kunt zetten!

1. Homepagina: Dé blikvanger van je website

Oké, we geven toe: dit is een beetje een inkoppertje. Maar je homepage is méér dan alleen een mooie welkomst deurmat. Zie het als jouw digitale visitekaartje: de eerste indruk telt! Bezoekers moeten hier meteen snappen wie je bent, wat je doet en waarom ze met jou in zee moeten.

  • Maak een statement: Laat je persoonlijkheid en passie doorschijnen in een pakkende koptekst en een korte, krachtige elevator pitch.
  • Visuele verleiding: Toon je beste werk met een verbluffende slider of galerij.
  • Een directe route naar actie: Voeg duidelijke call-to-actions toe die bezoekers verleiden om contact met je op te nemen, je portfolio te bekijken of je blog te lezen.

2. Over mij: Vertel je verhaal.

Een andere belangrijke pagina, maar eentje waar veel creatieve ondernemers tegenaan hikken. Klanten willen natuurlijk weten wie je bent en wat je drijft. Maar als ze de moeite nemen om naar je ‘Over mij’-pagina te gaan, zijn ze vast ook wel benieuwd naar jouw verhaal.

Deel hier je passie, je missie en je visie. Laat je persoonlijkheid doorstralen en laat zien wat jou uniek maakt als ondernemer.

3. Diensten of producten: Jouw aanbod in de schijnwerpers

Of je nu diensten of producten aanbiedt, je hebt vast een aparte pagina nodig om dit fantastische aanbod te presenteren. Bied je veel verschillende diensten of producten aan? Dan kan het slim zijn om aparte pagina’s te maken voor elke dienst of productcategorie.

Geef je bezoekers zoveel mogelijk details (zonder ze te overweldigen met tekst!). Beschrijf wat je aanbiedt, de voordelen, de prijzen, voeg testimonials toe en laat zien waarom jouw aanbod beter is dan dat van je concurrenten.

Sluit de deal (of kom er dichterbij!) door onderaan je diensten pagina een contactformulier of een “Boek nu”-knop toe te voegen. Zo kunnen potentiële klanten meteen contact met je opnemen.

4. Portfolio: Laat je werk spreken

Jouw portfolio is je digitale etalage: hier laat je zien wat je in je mars hebt. Maak er dus een kunstwerk van!

  • Selecteer je beste werk: Kies je mooiste, meest recente of meest relevante projecten om te presenteren.
  • Vertel het verhaal: Geef bij elk project een korte beschrijving of case study, zodat bezoekers begrijpen wat je hebt gedaan en wat het resultaat was.
  • Maak het visueel aantrekkelijk: Gebruik hoogwaardige afbeeldingen en video’s om je werk in al zijn glorie te laten zien.

5. Blog: Deel je kennis en inspireer

  • Schrijf boeiende content: Maak blogposts die informatief, inspirerend en waardevol zijn voor je lezers.
  • Wees consistent: Probeer regelmatig nieuwe content te publiceren om je blog actief te houden en je publiek betrokken te houden.
  • Promoot je blog: Deel je blogposts op social media, in je e-mailnieuwsbrief en in andere online communities.

6. Contact: Laat ze je makkelijk vinden

Tegenwoordig is het niet genoeg om je e-mailadres onderaan je website te verstoppen. Een complete contactpagina is essentieel.

Mensen hebben tegenwoordig een korte aandachtsspan. Als ze jouw contactgegevens niet meteen kunnen vinden, raken ze gefrustreerd en haken ze wellicht af. Dat wil je natuurlijk niet, want dat betekent een potentiële klant mislopen!

Met Showit kun je heel eenvoudig een contactformulier toevoegen aan je contactpagina, naast je e-mailadres. Contactformulieren zijn ideaal omdat bezoekers dan niet weg hoeven te klikken naar hun eigen e-mailprogramma. Ze kunnen je direct op dezelfde pagina een bericht sturen.

Sommige mensen vinden contactformulieren wat onpersoonlijk. Daarom is het altijd goed om ook je e-mailadres te vermelden.

Tip! Geef aan hoe lang het duurt voordat je reageert. Zo voorkom je dat mensen gefrustreerd raken. Bijvoorbeeld: “Bedankt voor je bericht! We ontvangen veel e-mails, dus het kan een paar dagen duren voordat we reageren. We nemen zeker contact met je op!”

7. FAQ: Beantwoord veelgestelde vragen

Deze pagina hoef je misschien niet meteen te maken, maar je zult merken dat je naarmate je bedrijf groeit steeds meer e-mails krijgt met dezelfde vragen.

Zodra je merkt dat je dezelfde vraag vaker dan eens beantwoordt, voeg je die toe aan je FAQ-pagina (of ergens anders op je website waar het relevant is). Zo bespaar je jezelf een hoop tijd en frustratie!

Tip! Plaats de FAQ op je contactpagina (BOVEN het contactformulier) of op een aparte pagina met een link naar deze pagina op je contactpagina (ook BOVEN het contactformulier!). Zo vinden mensen de antwoorden op hun vragen snel en eenvoudig.

8. Boek nu of Gratis consult: Maak het ze makkelijk om met je samen te werken**

Wil je dat mensen direct met je kunnen boeken of een gratis consult kunnen aanvragen? Maak dan een speciale pagina met een duidelijk call-to-action.

  • Maak het aantrekkelijk: Leg uit wat de voordelen zijn van het boeken van een afspraak of het aanvragen van een consult.
  • Maak het eenvoudig: Zorg ervoor dat het proces zo eenvoudig mogelijk is. Gebruik een contactformulier of een boekingssysteem waarmee mensen in een paar klikken een afspraak kunnen maken.

Dit waren de 8 pagina’s die elke ondernemer op zijn website zou moeten hebben. Natuurlijk kun je je website altijd nog uitbreiden met andere pagina’s, zoals een teampagina, een webshop of een pagina met testimonials. Maar met deze basis ben je al goed op weg om een website te creëren die je helpt om je doelen te bereiken.

Klaar om je droomwebsite te bouwen?

Ga dan naar onze website en begin vandaag nog! We hebben een breed scala aan kant-en-klare website templates om uit te kiezen, evenals handige gidsen en tutorials om je op weg te helpen. En vergeet niet om de code YEANNBLOG te gebruiken bij het afrekenen voor 20% korting op je template.

Wil je gelijk goed van start gaan met je eigen website? dan hebben wij een gratis website checklist voor je! download hem hier.

Enkele handige links om je op weg te helpen:

Heb je vragen of wil je meer informatie?

Aarzel dan niet om contact op te nemen. We helpen je graag met het creëren van de perfecte website voor jouw onderneming.

Veel succes!

© 2024 YE ann webdesigns.nl | PRIVACY POLICY | TERMS OF USE 

kvk: 89294432 BTW ID NL004714339B83 gevestigd in Vlissingen

Navigatie