Laten we eerlijk zijn, een mooie website hebben is leuk, maar een mooie website betaalt de rekeningen niet. De kracht van jouw website zit ‘m in de content. Goede content kan een potentiële klant omtoveren tot een trouwe klant die roept: “Hier is mijn geld!” Het verschil tussen een geweldige website en een goede website zit ‘m in de details. Dus, als je wilt dat je content (en je hele website) zorgt voor conversie zorg dan dat je deze vragen beantwoordt:
Dit is de bekende elevator pitch. Je zult verbaasd zijn hoeveel mensen vergeten dit duidelijk te maken. Mensen willen precies weten welke behoeften of pijnpunten je vervult of verhelpt.
VOORBEELD:
“Ik help _ om _, zodat ze _ kunnen bereiken.”.”
“Ik help mijn klanten met gebruiksvriendelijke website templates zodat zij moeiteloos zonder hoge kosten een website kunnen creëren die converteert.”
Dit is jouw unieke waardepropositie (USP, uniek selling points) en het is wat jou onderscheidt van de rest. Denk hier goed over na en laat dit ook zien op jouw website. Het is hierdoor duidelijk waar jij voor staat of wat er anders is. Bijvoorbeeld natuurlijke vegan producten, klimaat neutraal etc.
Dit is je sociale proof (recensies, recensies, recensies!).
Laat je bezoekers zien waarom anderen jou vertrouwen. Gunnen je eerdere klanten jou die fantastische feedback? Deel die dan met trots! Dit zorgt voor vertrouwen bij jouw potentiële klanten en zorgt voor conversie.
Dit is je portfolio, dat potentiële klanten laat zien wat je in huis hebt.
Laat je potentiële klanten watertanden bij het zien van je portfolio. Toon je beste werk, je mooiste projecten.
Dit is waar je één duidelijke call-to-action geeft. Vertel je bezoekers precies wat je van ze verwacht. Wil je dat ze contact opnemen? Dat ze zich inschrijven voor jouw nieuwsbrief? Wees helder en concreet.
De antwoorden zijn niet altijd direct duidelijk, zelfs niet voor jou. En dat is oké. Worstelen met deze vragen is de moeite waard. Graaf wat dieper, vind die lovende recensies, trek je beste werk naar voren, vraag eerdere klanten om hun ervaringen te delen.
Vind de antwoorden en zet ze op je website. Zo creëer je een krachtige, authentieke website die laat zien wie je bent, wat je doet en waarom je het doet. Hoe meer tijd mensen op je website doorbrengen, hoe groter de kans dat ze verliefd worden op jou en jouw merk. En als iemand verliefd wordt op jouw merk, zullen ze meer in jou willen investeren, meer over jou willen delen, en steeds weer bij je terugkomen.
Het gaat om het opbouwen van een relatie, en dat is precies wat je wilt.
Dan hoeft niet zo hard te werken om te verkopen, want JOUW WEBSITE VERKOOPT VOOR JOU. Je voelt je zeker dat wanneer mensen jouw Instagram verlaten, ze naar een plek gaan die hen waarschijnlijk zal overtuigen. Je verhoogt je boekingen en winst. Je krijgt toegang tot kansen die je anders niet zou hebben, omdat meer mensen toegang krijgen tot een goed weergegeven versie van wie je op je best bent.
Het draait allemaal om het opbouwen van betrokkenheid en vertrouwen, het vervullen van een behoefte, het bewijzen van je waarde, en het omzetten van je droomklanten. En dat vergt moeite maar het is het zeker dubbel en dwars waard. Als je je website een effectieve update wilt geven, zorg dan dat jouw website deze vijf vragen duidelijk beantwoordt.
En weet je wat nóg gaaf is? Waarschijnlijk versterk je ondertussen ook nog eens je merk. En dát is uiteindelijk de bedoeling, toch?
Enkele handige links om je op weg te helpen:
Heb je vragen of wil je meer informatie?
Aarzel dan niet om contact op te nemen. We helpen je graag met het creëren van de perfecte website voor jouw onderneming.
Veel succes!