June 8, 2024

12 redenen waarom Shopify het beste e-commerce platform is.

Als Shopify-experts hebben we bewust gekozen om alle ins en outs van dit platform te leren en te beheren. Wij geloven namelijk dat het het beste platform is voor e-commerce. Veel webshops die jij waarschijnlijk ook kent gebruiken Shopify. Voorbeelden van webshops zijn Gymshark, The Body Shop, GoPro, DJI, Tesla, Nestlé en invloedrijke Amsterdamse merken zoals Daily Paper en Filling Pieces. In deze blog gaan we er op in waarom Shopify zo’n geweldig platform is voor webshop-eigenaren.

1. Gebouwd voor e-commerce

Shopify is specifiek gebouwd voor e-commerce, waardoor het de beste tool is voor deze klus. Webshopeigenaren kunnen eenvoudig producten beheren (inclusief variaties, kleurstalen, maattabellen, bestanden etc. en ook verzendkosten toepassen, belastinginning en de voorraad bijhouden. Je kan makkelijk verkopen aan zowel binnen als buitenland en nog veel meer. Het is alles in een e-commerce platform voor de verkoop van zowel fysieke als digitale producten. En het is ook super gebruiksvriendelijk voor webshopeigenaren.

En als er een functie is die je nodig hebt die Shopify niet heeft gemaakt, is er altijd wel een app te vinden die dat wel doet. Dit zorgt voor super veel uitbreidingsmogelijkheden voor jouw webshop. Zo heb je alle features die je nodig hebt om precies te verkopen zoals jij dat wilt. Je bent niet beperkt tot de standaard opties die Shopify biedt, want kwalitatief goedgekeurde apps van derde partijen vullen eventuele gaten op.

Hoewel sommige mensen zeggen dat Shopify te veel apps nodig heeft om te werken, maar dat is niet waar. Door het beste thema voor jouw webshop te kiezen, heb je geen of zo goed als geen apps nodig. Veel aanpassingen kunnen ook in de code van het thema worden gedaan om apps te vermijden. Wij gebruiken soms ook apps! Ons advies is, gebruik er alleen niet te veel.

Bij andere platforms is e-commerce vaak een add-on service, terwijl het bij Shopify juist de core business is. Hierdoor is elke feature, thema en app gericht op verkopen. Het platform heeft alle tools die webshopeigenaren nodig hebben om te verkopen en te groeien. Het is gebouwd om verkopen te genereren, niet alleen om producten te tonen.

2. Thema’s zijn ontworpen voor e-commerce

Thema’s (denk aan complete website templates) hebben ontwerpen die zich richten op het presenteren van producten en collecties, het benadrukken van productkenmerken en upselling. Ze zijn ontworpen met conversie (het omzetten van klanten in kopers) in gedachten. Thema’s hebben meestal zo’n 30 verschillende secties die je kunt gebruiken als bouwstenen voor je pagina’s, en die je naar wens kunt aanpassen.

Een aantal van onze favoriete conversiefuncties in thema’s zijn:

  • Upselling op de productpagina en in de winkelwagen (biedt gratis aanvullende producten aan)
  • Gratis verzending voortgangsbalk in de winkelwagen
  • Snel toevoegen aan winkelwagen
  • Koop de complete look

Andere CMS-systemen bieden misschien wel veel verschillende sectieblokken aan om mooie pagina-ontwerpen te bouwen, maar ze zijn niet specifiek ontworpen voor e-commerce en dat is natuurlijk wel het doel.

3. De theme editor is eenvoudig te gebruiken

Bovendien is de standaard theme editor SUPER makkelijk te gebruiken. Iedereen kan pagina’s ontwerpen met behulp van de vooraf ontworpen secties van het thema, zijn eigen content aan de secties toevoegen en de instellingen aanpassen om het eruit te laten zien zoals die gene dat wilt.

Wat wij super handig vinden aan de theme editor is dat je hiermee eenvoudig dingen zelf kan aanpassen aan je website zonder dat je daar een webdesigner voor nodig hebt. Dit kan makkelijk door verschillende secties of stukjes content op de website te verbergen of te plaatsen.

Als je bijvoorbeeld een Black Friday-uitverkoop hebt, kun je een aankondiging balk of een countdown timer aan je webshop toevoegen en deze weer verbergen zodra de uitverkoop voorbij is. Wel kan je deze dus verborgen laten staan zodat hij weer klaar is voor bijvoorbeeld de Kerst uitverkoop. Deze snelle en handige manier van pagina’s bewerken is iets wat we niet op andere platforms hebben gezien.

4. Het is een veilig systeem

Shopify is veilig omdat het closed-source is. Dit betekent dat alleen Shopify toegang heeft tot de software en dat hun team verantwoordelijk is voor het bouwen van nieuwe features en het waarborgen van de veiligheid. Dit staat in contrast met WordPress.org, wat open-source is en waarvan je alle softwarecode kunt zien, daardoor is het voor mensen eenvoudiger is om kwetsbaarheden te vinden.

Je hoeft je geen zorgen te maken over hackers juist omdat het zo veilig is. WordPress-sites worden vaak gehackt door verouderde plugins die kwetsbaar zijn en ze via die weg een ingang kunnen vinden. Met Shopify is dit geen probleem, zolang je wachtwoord gebruikt om zelf in te loggen en oppast voor phishing pogingen (net als overal!).

Het is super veilig voor jou en voor de klanten. Bij e-commerce is dit super belangrijk omdat je betalingsgegevens van klanten verzamelt. Je hoeft je geen zorgen te maken over back-ups en je hoeft je niet zo snel zorgen te maken dat je site is gehackt.

Het heeft een betrouwbare “kassa”. De betalingspagina heeft een standaard look voor alle Shopify-webshops (op een paar kleine brandingelementen na). De reden dat dit goed is, is dat het vertrouwen en geloofwaardigheid creëert bij klanten. Klanten herkennen de vertrouwde lay-out van Shopify betalingspagina’s en vertrouwen erop dat de website geen oplichterij is (heel belangrijk voor klanten die voor het eerst iets kopen!). Vergelijk dit met Woocommerce betalingspagina’s die er vaak niet erg professioneel en soms onveilig uitzien, waardoor je je afvraagt of de website betrouwbaar is om je betalingsgegevens op in te vullen.

5. De theme-code is open en toegankelijk

Hoewel we net hebben vermeld dat de software van Shopify closed-source is, is de theme-code open en toegankelijk voor jou. Dit betekent dat je de look en feel van een webshop kunt aanpassen zonder beperkingen, zodat je er precies van kunt maken wat je wilt. Dit betekent dat je, als je met een thema of template bent begonnen, het thema verder kunt aanpassen om elk denkbaar ontwerp te creëren en zelfs meer functionaliteit kunt toevoegen.

Dit staat in contrast met platforms zoals Squarespace, waar je alleen code kunt toevoegen, niet kunt bewerken, wat een rommel kan worden met alle oplossingen voor aangepaste code die je site op elk moment kunnen bedreigen. Shopify is daarom wat ons betreft de perfecte balans!

6. Het kan mee schalen met merken die groeien

Shopify is perfect voor kleine merken die net beginnen, tot aan grote merken die internationaal verkopen, en alles daartussen. Kleine merken zoals lokale winkels kunnen in slechts een paar dagen met Shopify aan de slag, terwijl bekende merken zoals WYN Beauty en het miljard dollar imperium Gymshark ook Shopify gebruiken, met complete teams die werken aan het creëren van custom webshop-ervaringen.

Het is dus echt voor iedereen geschikt en dus als je merk gaat groeien. Je hoeft je geen zorgen te maken dat je Shopify gaat ontgroeien.

7. Shopify is gebruiksvriendelijk

De back-end interface is super gebruiksvriendelijk. Het is eenvoudig om een Shopify-webshop toe te voegen, te verwijderen en te onderhouden zonder code te moeten gebruiken. Als je toch code wilt gebruiken, is Liquid bijna net zo duidelijk te lezen als platte tekst, dus met enige kennis van HTML & CSS kun je gemakkelijk uitzoeken hoe je dingen in de theme-code kunt aanpassen.

Met WordPress.org‘s WooCommerce is de theme-code ook open, maar de gebruikersinterface is niet zo beginnersvriendelijk, en de coderings taal van WordPress is veel moeilijker te ontcijferen dan die van Shopify als je zelf kleine wijzigingen wilt aanbrengen.

En met bijvoorbeeld Squarespace, hoewel het platform super gebruiksvriendelijk is, zijn er beperkingen aan wat je kunt doen omdat je geen toegang hebt tot de code. Dus Shopify is hier de beste van beide werelden.

8. Flexibele betalingsopties voor klanten

Er zijn meer dan 120 betalingsopties die je aan de kassa kunt toevoegen. Je kunt makkelijk de gangbare betalingsmethoden zoals creditcard, Apple Pay, Klarna, Ideal en gespreide betalingen zoals Klarna en Afterpay toevoegen, en ook abonnementsbetalingen instellen zodat klanten automatisch en regelmatig blijven bestellen.

Er zijn ook heel veel betalingsopties die specifiek zijn voor een bepaalde regio, waarvan je de meeste waarschijnlijk nog nooit hebt gehoord, waardoor de betalingsmogelijkheden geschikt zijn voor merken wereldwijd.

Met bijvoorbeeld Squarespace zijn de betalingsopties veel beperkter.

9. Shopify heeft een goede klantenservice

Shopify heeft een live chat en helpcentrum die vragen over het platform van webshophouders kunnen beantwoorden nadat ze de site hebben gelanceerd. Je kunt hier de meeste antwoorden vinden op je vragen die te maken hebben met het verkopen op het platform.

10. Pagina sjablonen

Het CMS (de manier waarop het gegevens zoals producten en klanten organiseert) en het paginasjabloonsysteem van Shopify zijn super handig en kan je gebruiken als basis voor je nieuwe pagina’s. Je kunt bijvoorbeeld een sjabloon voor producten maken en als je de sjabloon moet updaten, wordt deze bijgewerkt voor alle producten die je er al mee hebt gemaakt. Dit bespaart veel tijd en zorgt ervoor dat niet alles stuk voor stuk hoeft aan te passen. Andere pagina sjablonen kan je als basis gebruiken voor nieuwe pagina’s zodat je niet weer vanaf 0 hoeft te beginnen.

11. Eenvoudig samenwerken met teamleden

Je hoeft geen inloggegevens door te geven, je kan elke medewerker de toegangsniveaus geven die ze nodig hebben om hun werk te doen. Je kunt teamleden toegang geven om producten toe te voegen, bestellingen te beheren, marketingcampagnes te maken en nog veel meer. Dit maakt het super makkelijk om samen te werken.

12. Krachtige SEO functie

Shopify heeft ingebouwde SEO functie, waarmee je je webshop kunt optimaliseren voor zoekmachines. Dit betekent dat je webshop hoger in de zoekresultaten zal verschijnen wanneer mensen online naar producten zoeken die jij verkoopt. Dit is super belangijk om meer verkeer naar je webshop te trekken en meer te verkopen.

Conclusie

Shopify is het beste e-commerce platform voor jouw bedrijf. Het is gebruiksvriendelijk, schaalbaar, heeft veel functies en het wordt ook nog eens ondersteund door een geweldige community. Als je op zoek bent naar een platform om een ​​online winkel te bouwen, is Shopify de perfecte keuze.

Enkele handige links om je op weg te helpen:

Heb je vragen of wil je meer informatie?

Aarzel dan niet om contact op te nemen. We helpen je graag met het creëren van de perfecte webshop voor jouw onderneming.

Veel succes!

© 2024 YE ann webdesigns.nl | PRIVACY POLICY | TERMS OF USE 

kvk: 89294432 BTW ID NL004714339B83 gevestigd in Vlissingen

Navigatie